Vzhledem k tomu, že „plavání“ miminek je jednou z prvních aktivit, kterou s miminkem můžete společně absolvovat, je zcela logicky také velmi diskutovanou aktivitou. Vzhledem k tomu, že před začátkem první lekce vyžadujeme potvrzení od pediatra, je téměř jisté, že s ním budete vhodnost „plavání“ konzultovat. Samozřejmě je nutné brát ohled na celkový zdravotní stav dítěte, nicméně často zmiňovaná rizika kojeneckého „plavání“, která na tuto oblíbenou činnost vrhly právě starší a nevyhovující bazény, jsme se rozhodli odstranit zavedením nejnovějších technologií do našeho bazénu v průběhu rekonstrukce v první polovině roku 2014. Rozhodně byste měli řádně zvážit „plavání“ u ne zcela zdravých dětí, které ale nechceme v žádném případě z lekcí vyloučit, právě naopak. Je velké množství diagnóz, kterým „plavání“ či jen pobyt v teplé vodě s vrstevníky velmi prospívá.
I u zcela zdravých dětí zcela přirozeně podporuje správný psychomotorický vývoj dítěte, „plavání“ i přidružené otužování má příznivý vliv na kardiovaskulární systém, zvyšuje se vitální kapacita plic, prokázán je i pozitivní vliv na vyprazdňování nebo na správné držení těla. Navíc, a možná i na prvním místě, by měl být zařazen přínos po psychické stránce. Dítě, které je ve vodě s rodičem, se v ní cítí bezpečně, má rodiče v tu chvíli jen a jen pro sebe, má z této společné činnosti radost a těší se na ni.
Rodič má zase jedinečnou možnost být chvilku jen a jen s dítětem a nemyslet na nic jiného a celkově má také možnost ovlivnit pozitivní vztah dítěte k vodě, který je v životě velmi důležitý. Přestože se v počátcích nejedná o opravdové plavání, kterého jsou děti schopny zhruba okolo čtyř let, kdy dokážou přesněji napodobovat a koordinovat pohyb u jednotlivých plaveckých stylů, je včasný začátek „plavání“ důležitý také kvůli budování kladného vztahu k vodě, se kterou se budou setkávat celý život.